Шукати в цьому блозі

четвер, 31 жовтня 2013 р.

QGis: редагування координат точки з допомогою Numerical Vertex Edit

     Наразі спосіб введення координат точки в QGis 1.8 мені невідомий. Можна імпортувати список точок із зовнішнього файлу. Але що робити, якщо по швидкому потрібно мати точку із відомими координатами?

     Реалізувати це можна використавши утиліту Numerical Vertex Edit. Тоді потрібно буде створити точковий об'єкт в довільному місці і потім відредагувати його координати.

     Утиліта Numerical Vertex Edit не є доступною по замовчуванню, її спочатку потрібно встановити.  Для цього потрібно виконати команду меню Extension / Installateur d'extensions Python.


     Відкриється вікно, в якому потрібно знайти цю утиліту, вибрати її і натиснути кнопку Installer.



     Після цього  до стандартної панелі редагування автоматично буде додано додаткову кнопку:


     Тепер можна створити новий проект і в його властивостях  (Préférences / Propriétés du projet...) задати потрібну систему координат.



     Наприклад, WGS 84 / UTM zone 18 N . Квебек знаходиться в зоні 18 в поперечній проекції Меркатора. Вибрана система не є коректною, оскільки в Канаді використовується датум NAD 83 (SCRS). В принципі задана система координат немає значення, поки ви працюєте локально для свого задоволення. Але як тільки знадобиться інтегрувати дві різні карти, без правильної проекції не обійтися.


     Створюємо новий векторний шар shapefile:



     Шар може мати відмінну від проекту систему координат, яку можна задати при створенні шару, або пізніше. Але тоді у влатсивстях проекту потрібно поставити галочку Activer la projection "à la volée" (див. мал. 4), щоб програма автоматично перераховувала координати з однієї ситеми в іншу.


     Тепер у нас є встановлена утиліта, створено новий шар, можна створити довільну точку на карті. Для цього потрібно перемкнутись в режим редагування:



     Потім натиснути кнопку Ajouter une entité (Додати об'єкт):



     І мишею вказати на екрані місце створення точки. З'явиться діалог для заповнення атрибутів нового  об'єкту. Потім точку потрібно вибрати з допомогою інтсрументів вибору і натиснути на панелі редагування  кнопку  Numerical Vertex Edit:


     Курсор змінить своє зображення і набуде вигляду прицілу. Потрібно вибрати точку і в ділозі, що відкриється, ввести правильні координати. Іноді кнопка  Numerical Vertex Edit не хоче працювати. Спробуйте зробити більш крупний зум.

     Все, завдання виконане.

Немає коментарів:

Дописати коментар